Posts Tagged ‘Qhazanah

28
Jan
10

Benarkah Hantu Dan Bolehkah Roh Kembali..?

Ingin tahu keistimewaan intipati Qhazanah..? Sila klik [DI SINI]

Hantu Dan Kita

Sekarang ni, makin menjadi-jadi filem berkisarkan perihal hantu, sihir, saka dan macam-macam lagi.. Begitu juga perihalnya di televisyen.. Mungkin ramai di sana ada tanggapan yang pelik-pelik..

"Asyik korang je tengok cerita Kak Pon .. Penaat..! Biar Kak Pon keluar tengok korang pulak.."

Ibubapa pula salah teknik dalam mendidik anak-anak supaya menjadi anak yang taat.. Setiap kali nak buat anak akur kepada arahan atau permintaan mereka, maka hantu, momok, jembalang dan macam-macam lagi kita gunakan agar anak menjadi takut dan dengar arahan atau permintaan tersebut.

Ini adalah kaedah yang ternyata sama sekali amatlah salah dan ia membentuk anak-anak yang lebih berjiwakan takut kepada makhluk-makhluk lebih daripada takut kepada Allah..

Ada sesetengah kes pula, anak-anak dididik supaya mengulang sesuatu perkataan agar tidak diganggu oleh makhluk halus.. Antaranya bila terpaksa lalu atau melepaskan hajat berhampiran belukar atau hutan maka anak-anak dididik supaya menyebut kata laluan atau password yang kononnya penting seperti; Terus membaca ‘Benarkah Hantu Dan Bolehkah Roh Kembali..?’

Advertisements
19
Okt
09

Qhazanah Bertambah M.A.N.T.O.P..!

Ingin tahu keistimewaan intipati Qhazanah..? Sila klik [DI SINI]

Tempah Sekarang..!

Tempah Sekarang..!

Info Popular Qhazanah..

Benarkah: Batu Terapung Dalam Peristiwa Isra’ Mikraj

Apa Hukum Anda Sambut Valentine & Hadiahkan Atau Jual Bunga Kerananya..

Benarkah Hantu Dan Bolehkah Roh Kembali

Isra’ Mikraj : Golongan Lelaki & Wanita Ahli Neraka

Al Hadith Hari Ini : Tidur Dan Sunnah

Hukum Jual Beli Lepas Azan Jumaat

TIPS : Elak Histeria

Senarai Pengedar Qhazanah

Kenali Qhazanah, Cintai Qhazanah

Qhazanah : Jengah Dan Sebarkanlah

Al Hadith Hari Ini – Episod 1 : Memulakan Hari Baru

PANAS – SAMBUTAN LUAR BIASA –




02
Sep
09

Buah Kurma Ajwah Qhazanah

Intipati Qhazanah

– Buah Kurma Ajwah ( Kurma Nabi ) –

Qhazanah Kurma Ajwah (Kurma Nabi)

Buah Dari Syurga Penawar Racun

Kurma Nabi ini tinggi khasiat dan melebihi kurma biasa. Nilainya juga antara yang termahal mengikut grednya. Sabda baginda akan kelebihan kurma nabi ini ;

“Barangsiapa yang mengamalkan 7 butir kurma ajwah (kurma nabi) di pagi hari, nescaya tidak dimudaratkan oleh keracunan serta sihir di hari itu”. (Riwayat Muslim)

Juga jelas baginda dalam sabdanya akan buah kurma ajwah ini:

” Kurma Ajwah adalah antara buah-buahan SYURGA”. (Riwayat Ahmad)

“Ajwah daripada SYURGA dan ia PENAWAR racun”. (Riwayat Nasaie)

Klik Pada Intipati Makanan Sunnah Qhazanah Yang Ingin Anda Selidiki Di Bawah Ini ;-

– MADU ASLI-

– AIR ZAM-ZAM –

– BUAH KURMA AJWAH –

– BUAH KURMA RUTHOB –

BUAH TINN –

– BUAH DELIMA –

– BUAH ZAITUN –

– HABBATUS SAUDA –

-ZA’FFRAN –

– KISMIS –

Jika anda rasa artikel ini memberi info yang bermanfaat sila undi dengan klik;

Topblogs @ iLuvislam

Juga, sudi-sudilah beri komen membina di bawah yea.. Syukran jazilan, wassalam..

02
Sep
09

Za’ffran Qhazanah

Intipati Qhazanah

– Za’ffran –

Qhazanah Za'ffran

Za’ffran : Senilai Dengan Emas

Ia mengikut nilai semasa emas di pasaran..! Nilai Za’ffran mahal bukan kerana bentuk rupa bunganya yang cantik. Akan tetapi kerana sifatnya yang memberi manfaat dalam membina kesihatan dan menewaskan penyakit.

Kajian mendapati ia mampu meningkatkan daya ingatan, melancarkan sistem darah

dan juga saraf, mengatasi wabak penyakit kulit dan cacar serta sesuai untuk mengatasi masalah usus, tinggi nilai dengan antioksida juga sebagai agen awet muda untuk kecantikan.

Bagi mereka yang telah mencuba produk lain yang seumpamanya, apabila anda merasai Qhazanah™, anda pasti merasai kelainannya..

Klik Pada Intipati Makanan Sunnah Qhazanah Yang Ingin Anda Selidiki Di Bawah Ini ;-

– MADU ASLI-

– AIR ZAM-ZAM –

– BUAH KURMA AJWAH –

– BUAH KURMA RUTHOB –

BUAH TINN –

– BUAH DELIMA –

– BUAH ZAITUN –

– HABBATUS SAUDA –

-ZA’FFRAN –

– KISMIS –

Jika anda rasa artikel ini memberi info yang bermanfaat sila undi dengan klik;

Topblogs @ iLuvislam

Juga, sudi-sudilah beri komen membina di bawah yea.. Syukran jazilan, wassalam..

02
Sep
09

Buah Kurma Qhazanah

Intipati Qhazanah

– Buah Kurma –

Qhazanah Kurma

Buah Kurma : Hadiah Khazanah Alami

Sebelum kewujudan buah kurma Nabi, buah kurma juga merupakan titik tolak dalam memelihara kesihatan di dunia perubatan Islam. Antara rakaman sejarah mengenai peristiwa yang menyaksikan buah kurma sebagai aset penting umat islam dijelaskan di dalam Al Quran melalui surah Maryam.

Tanyalah mana-mana ibu yang melahirkan anak akan rasa sakitnya, peritnya, jiwa yang berdebar-debar dengan penuh pengharapan agar selamat melahirkan anak dalam kandungan umpama nyawa bergantung kepada sehelai rambut.

Bersalin, Suatu Pengalaman Mendebarkan – Dan pengalaman bunda kepada Nabi Isa ‘Alaihissalam yakni Saidatina Maryam  ‘Alaihissalam merupakan suatu pengalaman yang mencemaskan dalam sejarah kelahiran. Beliau yang difitnah penduduk sekelilingnya akan kandungannya yang merupakan kurniaan daripada Allah apabila hamil tanpa disentuh oleh mana-mana lelaki.

Fikirkan sejenak, beliau yang cuba dianiaya penduduk sekeliling, membawa diri dalam tergesa-gesa sedang sarat hamil di tengah-tengah padang pasir yang terik dan kering. Di saat-saat waktu kelahiran semakin hampir, beliau semakin tidak terdaya. Sekian itu, maka turunlah wahyu Allah kepada Saidatina Maryam yang dirakam sejarah ini di dalam Al Quran;

Lalu ia diseru dari sebelah bawahnya; “Janganlah engkau berdukacita (wahai Maryam), sesungguhnya Tuhanmu telah menjadikan di bawahmu sebatang anak sungai”. (Surah Maryam : Ayat 24)

“Dan gegarlah ke arahmu pangkal pohon kurma itu, supaya gugur kepadamu buah masak. Maka makan dan minumlah serta bertenanglah hati dari segala yang merunsingkan”. (Surah Maryam : Ayat 25)

(Ketika ia hendak bersalin) maka kesakitan memaksanya (pergi bersandar) ke pangkal pohon kurma. (Surah Maryam : Ayat 23)

Dalam keadaan yang sekian lama membawa diri di tengah-tengah padang pasir, bersama perasaan yang kerisauan akan kandungannya juga dari gangguan serta fitnah penduduk sekelilingnya, melahirkan anak tanpa bantuan sesiapa yang lain, tambahan pula tenaga yang banyak telah dikerahkan serta kehilangan darah yang banyak semasa melahirkan dalam keadaan seorang diri, turunlah perintah Allah kepadanya agar selamat melahirkan tanpa perlu bimbang akan apa-apa pun dengan memakan buah kurma.

Buah Kurma Hadiah Terbaik Buat HambaNYA

Ternyata hadiah ini adalah antara yang istimewa diukir dalam sejarah. Buah kurma terbukti membantu mengembalikan tenaga yang hambar, kehilangan darah yang banyak, membina kekuatan otot intim dan keseluruhan, membina minda yang cerdas serta penemuan terkini sains mengenai kurma iaitu;

Membina Ketenangan Emosi / Perasaan

Kajian sains membuktikan bahawa kandungan bahan di dalam kurma mampu membina ketenangan emosi atau ketenangan perasaan. Ini memberi panduan kepada umat Islam akan ayat di dalam petikan surah Maryam yakni;

“..serta bertenanglah hati dari segala yang merunsingkan”. (Surah Maryam : Ayat 25)

Maka amatlah rugi umat Islam sekadar mengamalkannya di bulan Ramadhan semata-mata di musim bulan puasa sahaja.

Makanan Hamba Allah Yang Beriman

Memakan kurma juga memenuhi tuntutan sunnah baginda yang sewajarnya kita contohi. Maka dengan itu kita menghampiri amalan-amalan rutin Nabi. Mengamalkan memakan kurma juga mendapat pahala orang yang beriman sepertimana sabda baginda;

“Sebaik-baik makanan sahur orang yang beriman adalah buah kurma”. (Riwayat Abu Daud)

Kurma : Makanan Yang Barakah

Allah melimpahkan barakah kepada buah kurma sepertimana sabda Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam;

Daripada Salman Ibn ‘Aamir, Sesungguhnya Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam bersabda : “Jika salah seorang di antara kamu ingin berbuka puasa, maka berbukalah dengan kurma, sebab kurma itu barakah, jika tiada maka dengan air kerana air itu bersih dan suci”. (Riwayat Abu Daud dan At Tirmidzi)

Makanan Barakah Untuk Anak

Amalan membelah mulut atau bertahnik juga diambil daripada sunnah baginda ;

Daripada Abu Musa Radiallahu Anhu katanya: “Anakku lahir, lalu aku membawanya kepada Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam, seraya baginda menamakannya dengan nama Ibrahim dan meletakkan pada lelangitnya dengan buah kurma (sambungan dalam penjelasan Imam Al Bukhari) ..maka baginda  Sallallahu ‘Alaihi Wasallam mendoakan kebaikan dan keberkatan baginya lalu menyerahkan kembali kepadaku”. (Riwayat Al Bukhari dan Muslim)

Ternyata kurma terus mendapat perhatian pakar kesihatan seluruh dunia samada dalam keperluan diet atau mengatasi penyakit-penyakit yang tidak dapat diatasi dengan ubat-ubatan moden

Klik Pada Intipati Makanan Sunnah Qhazanah Yang Ingin Anda Selidiki Di Bawah Ini ;-

– MADU ASLI-

– AIR ZAM-ZAM –

– BUAH KURMA AJWAH –

– BUAH KURMA RUTHOB –

BUAH TINN –

– BUAH DELIMA –

– BUAH ZAITUN –

– HABBATUS SAUDA –

-ZA’FFRAN –

– KISMIS –

Jika anda rasa artikel ini memberi info yang bermanfaat sila undi dengan klik;

Topblogs @ iLuvislam

Juga, sudi-sudilah beri komen membina di bawah yea.. Syukran jazilan, wassalam..

02
Sep
09

Buah Zaitun Qhazanah

Intipati Qhazanah

– Buah Zaitun –

Qhazanah Zaitun

Buah Zaitun : Bercahaya dan Barakah Allah Padanya

“Demi buah Tinn dan buah Zaitun, demi gunung Sinai dan negeri (Makkah) yang dijadikan aman.” (Surah At Tinn : Ayat 1)

Sepertimana di nyatakan di atas mengenai firman Allah dalam Al Quran mengenainya, Zaitun juga memberikan impak yang besar dalam dunia kesihatan dan kecantikan. Malah ramai yang memilih minyak zaitun daripada minyak masak yang biasa untuk gaya hidup yang lebih sihat.

juga dinyatakan di dalam Al Quran dan As Sunnah akan kelebihannya;

“..lampu itu dinyalakan dengan minyak dari pokok yang BANYAK MANFAATNYA, (iaitu) pokok Zaitun“. (Surah An Nur : Ayat 35)

Dipesan oleh Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam dalam sabda baginda;

“Gunalah sari Zaitun sebagai lauk pauk dan minyak, sesungguhnya ia berasal dari pokok yang DIBERKATI”. (Riwayat At Tirmidzi Dan Ibnu Majah)

Klik Pada Intipati Makanan Sunnah Qhazanah Yang Ingin Anda Selidiki Di Bawah Ini ;-

– MADU ASLI-

– AIR ZAM-ZAM –

– BUAH KURMA AJWAH –

– BUAH KURMA RUTHOB –

BUAH TINN –

– BUAH DELIMA –

– BUAH ZAITUN –

– HABBATUS SAUDA –

-ZA’FFRAN –

– KISMIS –

Jika anda rasa artikel ini memberi info yang bermanfaat sila undi dengan klik;

Topblogs @ iLuvislam

Juga, sudi-sudilah beri komen membina di bawah yea.. Syukran jazilan, wassalam..

02
Sep
09

Habbatus Sauda’ Qhazanah

Intipati Qhazanah

– Habbatus Sauda’ –

Qhazanah Habbatus Sauda

Habbatus Sauda’ : Raja Penawar Segala Penyakit

Habbatus Sauda’ berulangkali memberi kejutan kepada pakar kesihatan dan pengamal perubatan moden dalam kemampuannya mengatasi pelbagai penyakit. Kebolehannya sebagai penawar terus diuji dan diuji keberkesanannya.

Dalam kitab perubatan Ibnu Sina jelas dan kukuh ia diperakui kemampuannya sebagai penawar penyakit. Habbatus Sauda’ tinggi sifat antioksida dan bersifat antikanser dan antitumor.

Ia berkeupayaan tinggi dalam mengatasi dan melawan bakteria yang memudaratkan serta mampu menghentikan serangan dan jangkitan fungus dan kulat. Habbatus Sauda’ diamal sejak dahulu sebagai penawar asma.

Sabda Rasulullah Sallallahu ‘alaihi Wasallam mengenai keunikan Habbatus Sauda’ sebagai penyembuh atau penawar penyakit ternyata tidak dapat dinafikan lagi;

“Tetaplah kamu dengan Habbatus Sauda’ kerana padanya merupakan penawar SEGALA penyakit melainkan As sam”. Sahabat bertanya “Ya Rasulullah, apakah As Sam itu..?” jelas Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam; “As Sam adalah mati..” (Riwayat Al Bukhari)

Sehingga hari ini keberkesanannya dalam dunia perubatan diletakkan kepercayaan yang amat tinggi dan kini menjadi modal sebagai penawar AIDS dan barah (cancer).

Klik Pada Intipati Makanan Sunnah Qhazanah Yang Ingin Anda Selidiki Di Bawah Ini ;-

– MADU ASLI-

– AIR ZAM-ZAM –

– BUAH KURMA AJWAH –

– BUAH KURMA RUTHOB –

BUAH TINN –

– BUAH DELIMA –

– BUAH ZAITUN –

– HABBATUS SAUDA –

-ZA’FFRAN –

– KISMIS –

Jika anda rasa artikel ini memberi info yang bermanfaat sila undi dengan klik;

Topblogs @ iLuvislam

Juga, sudi-sudilah beri komen membina di bawah yea.. Syukran jazilan, wassalam..




Info Qhazanah..

Memperkenal dan memperjuangkan program Memartabatkan Amalan Pemakanan Sunnah [MAPS] dan Semarak Mencintai Sunnah [SMS] sejak hampir 15 tahun yang lalu.

Kini dengan produk Qhazanah gabungan 10 gabungan makanan sunnah, melalui MAPS, SMS mula disemai dalam kembali mengenali sunnah dan tuntutannya ke atas kita umat Baginda Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wasallam pada hari ini.

Terima kasih juga atas sokongan dan doa kalian yang tak putus kunjung selama ini..

WhatsApp ke (+6) 013 2038 102 untuk kiriman Qhazanah terus ke alamat anda..!

Hits Ziarah Qhazanah

  • 322,319 Pengunjung

Dari Serata Dunia

free counters

Ahlan Wa Sahlan Ya Khaira Ummati

September 2017
J S A I S R K
« Okt    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Terhangat..!

  • Tiada

Peti Qhazanah